אם שכחת אורות ואת צריכה להניע את הרכב עם כבלים הנה הסבר במיוחד בשבילך שלב אחרי שלב:
כמה מילים על המצבר
המצבר הוא כמעיין בטריה שבאמצעותה הרכב מניע את ההנעה הראשונית.
לעיתים בגלל שהמצבר ישן או אם נשארו אורות או אזעקה דולקים ברכב למשך זמן ארוך, המצבר נחלש ויש צורך להטעין אותו ממצבר של רכב אחר כדי שנוכל להניע וליסוע.
אז איך זה עובד? מה עושים? מה מחברים למה?
כדי להתניע את הרכב יש צורך בכבלים וכמובן ברכב נוסף.
הרכב השני צריך להיות עם מתח זהה ולכן לא ניתן להטעין את הרכב עם טנדר או אופנוע למשל.
שימו את את שני הרכבים אחד ליד השני, כמובן חשוב לוודא ששני הרכבים לא יגעו אחד בשני.
זהו איפה במצבר נמצא המינוס ואיפה הפלוס.
בהרבה מכוניות הפלוס מכוסה במכסה אדום בנוסף כתוב על המצבר איפה המינוס ואיפה הפלוס.
ניתן גם לזהות את המינוס ע”י כך שזה הצד שמחובר ישירות לרכב.
עכשיו יש לחבר את הכבלים לרכב בזהירות:
חיבור בצורה לא נכונה עלול לגרום לנזק למחשב הרכב.
וודאו ששני הרכבים על מצב פארקינג, וודאו ששני הרכבים כבויים לגמרי
קחו את הכבל האדום חברו אותו לפלוס של הרכב הראשון ואז לפלוס של הרכב השני
קחו את הכבל השחור וחברו אותו למינוס של הרכב הראשון ולמינוס של הרכב השני.
שימו לב לעבוד בדיוק כך, חיבור לא נכון או בהצלבה עלול לגרום לנזק.
הקפידו שהכבלים של המינוס והפלוס לא יגעו אחד בשני.
רק כאשר שני הכבלים מחוברים כל אחד למקומו יש להתניע את הרכב המושבת. אם הרכב הצליח להתניע יש לנתק את הכבלים מהרכב בסדר הפוך. קודם לנתק את הכבל השחור משני הרכבים ורק אז את הכבל האדום.
כמה אזהרות חשובות:
הרכב התקין חייב להשאר מכובה!! (כן, זאת לא טעות!!)
יש להזהר מאד שהכבלים לא יגעו אחד בשני.
אם הרכב לא מניע אחרי מספר נסיונות יש להזמין גרר.
בהצלחה!
אין לכם כבלים? יש אפשרות לקנות מכשיר שנקרא מיני בוסטר – באמצעותו ניתן להניע את הרכב בלי כבלים.
ניתן לקרוא כאן על מיני בוסטר
ניתן להזמין כאן מאיביי
יש לכם שאלות?
מוזמנים להתייעץ בקבוצה שלי בפייסבוק