צריכה להחליף רצועת טיימינג כחלק מטיפול? יצאתי לבדוק כמה זה אמור לעלות (פחות או יותר)
את צריכה לבצע טיפול שנתי במוסך, אמרו לך שיש צורך להחליף רצועת טיימינג,
איך תדעי שלא עובדים עלייך, מה אמור להיות המחיר? יצאתי לבדוק.
הנתונים בפוסט התקבלו באדיבות אתר “אוטוריטי” – המהפכה החברתית בתעשיית הרכב.
שימו לב הפוסט מיועד למידע כללי ולהערכת מחיר אך אין פה התחייבות למחיר סופי מפני שהוא יכול להיות מושפע מעוד פרמטרים.
מחיר החלפת סט טיימינג מורכב מעלות העבודה והחלקים. העבודה דורשת יחסית זמן רב כי יש צורך לפרק הרבה חלקים כדי להגיע למיקום הרצועה.
(זו אגב הסיבה שחלק מקרים באותה הזדמנות המוסך ימליץ להחליף משאבת מים מכיוון שהיא נמצאת במיקום סמוך)
סדר גודל של עלות העבודה הוא תלוי במוסך ויכול לנוע בין 400 ש”ח ל-800 ש”ח. המחירים לפני מע”מ.
הנה מספר דוגמאות לעלות החלפת רצועה שכוללת עבודה וחלקים במספר דגמים פופולריים.
- יונדאי אילנטרה – 650 ש”ח
- יונדאי אקסנט – 550-600 ש”ח
- פורד פוקוס דור 2 (שנים 2006-2011) – 850-ש”ח 900 ש”ח
- מיצובישי לנסר משנת 2004 והלאה – 650-ש”ח 700 ש”ח
- רנו קליאו/פלואנס/מגאן – 1000-ש”ח 1100 ש”ח
- שברולט אבאו (עד שנת 2007) ואופטרה – 900 ש”ח- 1000 ש”ח
- שברולט אבאו (משנת 2008) / סוניק / קרוז – 1050 ש”ח- 1200 ש”ח
כמובן חשוב לציין שברוב המקרים מבצעים את החלפת הרצועה כחלק מטיפול שנתי והמחירים שצויינו לא כוללים את עלות הטיפול.
ולמי שלא יודעת מהי רצועת טיימינג הנה הסבר:
רצועת טיימינג או בעברית רצועת תזמון, היא רצועה המחברת חלקים נעים במנוע הרכב ואחראית על תזמון השסתומים במנוע.
החומר שממנו עשויה רצועת הטיימניג הוא גומי, מדובר על רצועה רצינית ביותר, עמידה מאד ורחבה יחסית לשאר הרצועות במנוע. אם תרצי במקרה לראות את הרצועה כדי לראות על מה מדובר זה מעט בעייתי משום שמיקומה הוא מתחת למכסה פלסטיק במנוע ואין לנו גישה אלייה, רק למוסך אחרי פירוק כמה חלקים יש גישה לרצועה עצמה. לרצועת טיימינג יש שיניים רחבות שתפקידן לסובב מספר רכיבים במנוע כגון משאבת מים, משאבת הזרקה וכו’. בלעדי הרצועה חלקים אלו לא יעבדו ולכן כאשר היא נפגמת המנוע לא יעבוד. מסיבה זו ובגלל תפקידה המשמעותי למנוע חשוב מאד להקפיד על תקינותה ושלמותה ולדאוג להחליפה בזמן.
את רצועת הטיימינג מחליפים אחת ל- 90,000-100,00 ק”מ או 5-6 שנים ולפי הוראות יצרן הרכב. תזמון ההחלפה יכול להשתנות בין דגם רכב אחד לשני. החלפת הרצועה אורכת כשעתיים ורוב העבודה זה פירוק של חלקים על מנת לקבל גישה נוחה לצורך החלפת הרצועה. אגב, בדרך כלל מחליפים יחד עם הרצועה גם את הגלגלות ואת המותחן של הרצועה.
כדי לא להגיע למצב של רצועה שחוקה חשוב מאד לבצע את ההחלפה בזמן, אם הרצועה נקרעת או נשחקת נגרם נזק רב לראש המנוע ולעתים אף המנוע יכול לההרס לחלוטין.
חשוב מאד בעת החלפת הרצועה להשתמש בחלקים מקורים או תחליפים באיכות גבוהה.
מומלץ לעשות את החלפת רצועת טיימינג במוסך מורשה שמומחה לרכב הספיציפי הזה ולא במוסך מדרכה או במקום מפוקפק.
כאשר לא מחליפים רצועה בזמן עלול להגרם נזק משמעותי למנוע.
הקפידי להחליף את הרצועה בזמן. אם רכשת רכב יד שניה מומלץ לבדוק מתי הוחלפה רצועה על מנת לא להגיע למצבים לא נעימים ולהוצאות לא צפויות.