איך תתחזקי גלגל רזרבי כדי שיהיה תקין בעת הצורך? האם ניתן לסוע איתו ללא הגבלה? ועוד כמה דברים חשובים
זה יכול לקרות לכל אחת. את שוכחת מקיומו של הגלגל הרזרבי, ואז כאשר יש פנצ’ר , את מרימה את השטיח מתא המטען ומגלה שהגלגל הרזרבי ללא אוויר, מיובש ולא ראוי לנסיעה.
על מנת שזה לא יקרה מומלץ (אפילו פעם בחצי שנה) להוציא את הגלגל הרזרבי ממקומו ולמלא אותו באוויר בדיוק כמו שממלאים כל גלגל אחר. הנה תזכורת איך עושים את זה.
נניח שהגלגל תקין והחלפת אותו והכל עבר בשלום. כעת כשהרכב עם גלגל רזרבי. כמה אפשר לסוע איתו?
אם מדובר על גלגל רזרבי קטן, בדרך כלל מסומן בצורה בולטת בצבע צהוב. כמו כן על גלגלים אלו כתוב שמותר לסוע בהם עד 80 קמ”ש. אז מומלץ להתייחס לזה ברצינות ולא לסוע איתו מעל למהירות זו. ועדיף לסוע איתו כמה שפחות.
ישנם גלגלים רזרבים בגודל מלא, שלהם אין הגבלת מהירות או נסיעה. כמובן שיש לשים לב לשנת היצור של הצמיג ומצבו.
אם בכל זאת נוסעים עם הגלגל הרזרבי כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים:
- אם הצמיג הרזרבי ישן/יבש, הוא עצמו בסכנת פנצ’ר או אחיזה לא טובה.
- הצמיג לא מאוזן, מה שעלול לגרום לרעידות בהגה או נטייה הצידה.
- אם הצמיג הרזרבי לא זהה לשכנו על הציר (לצמיג שבצד השני המקביל לו) אז ניקוז המים שלהם שונה והבדלי האחיזה על אותו הציר עלולים לגרום לחוסר יציבות בבלימה ובנסיעה במים (גשם).
- גם אם הצמיגים זהים, רמת השחיקה שלהם שונה, ואז כל מה שכתוב בסעיף 3 עדיין תקף.
באופן כללי לא מומלץ לנסוע עם צמד צמיגים שונים על אותו הציר (שונים=דגם שונה, או רמת שחיקה שונה, למשל- אחד חדש ואחד משומש).
זה פי כמה וכמה נכון עבור צמיג רזרבי, שמתוקף תפקידו נוטה להיות ישן ויבש יותר משאר הצמיגים.
אם את מעוניינת ללמוד עוד על הנושא, יש כמה כתבות שבוודאי יעניינו אותך.