צריכה להתניע עם כבלים? הנה כמה הסברים על התהליך, מה זה מינוס מה זה פלוס ואת מה תחברי למה
מה זה מצבר? המצבר הוא כמו בטריה שעוזרת לרכב להתניע. לעיתים בגלל שהמצבר ישן או אם נשארו אורות או אזעקה דולקים ברכב למשך זמן ארוך, המצבר נחלש ויש צורך להטעין אותו ממצבר של רכב אחר כדי שנוכל לסוע.
איך עושים את זה:
כדי להתניע את הרכב יש צורך בכבלים ובעוד רכב. הרכב השני צריך להיות עם מתח זהה ולכן לא ניתן להטעין את הרכב עם משאית למשל.
כדי להתחיל: יש לשים את שני הרכבים אחד ליד השני, יש לוודא ששני הרכבים לא יגעו אחד בשני.
לאחר מכן: יש לזהות איפה במצבר נמצא המינוס והפלוס. במכוניות רבות הפלוס מכוסה במכסה אדום בנוסף כתוב על המצבר איפה המינוס ואיפה הפלוס. ניתן גם לזהות את המינוס ע”י כך שזה הצד שמחובר ישירות לרכב.
כעת יש לחבר את הכבלים לרכב. חשוב מאד לשים לב להוראות! חיבור לא נכון יכול לגרום נזק לרכב!
לפני החיבור יש לכבות את שני הרכבים. יש לוודא שהרכב על מצב Parking.
לאחד מכן יש לקחת את הכבל האדום ולחבר את הצבט לצד של הפלוס ב 2 הרכבים. אחרי ששני צידי הכבל מחוברים למקום הנכון.יש לחבר את הכבל השחור לצד של המינוס במצבר. יש להקפיד ששני הכבלים לא יגעו אחד בשני.
רק כאשר שני הכבלים מחוברים כל אחד למקומו יש להתניע את הרכב המושבת. אם הרכב הצליח להתניע יש לנתק את הכבלים מהרכב בסדר הפוך. קודם לנתק את הכבל השחור משני הרכבים ורק אז את הכבל האדום.
כמה אזהרות חשובות:
הרכב התקין חייב להשאר מכובה!!
יש להזהר מאד שהכבלים לא יגעו אחד בשני.
אם הרכב לא מניע אחרי מספר נסיונות יש להזמין גרר.
בהצלחה!
אין לך כבלים? אין לך שכנים?
ממליצה להכיר אחלה של מוצר שנקרא מיני- בוסטר
באמצעותו ניתן להניע את הרכב עם כבלים בלי צורך ברכב אחר.
זה עולה כ-100 ש”ח וזה מאד שימושי!!