מילוי אוויר בגלגל זו פעולה חשובה. 30% מהתאונות מתרחשות בגלל בעיה בצמיגים וחלק גדול מהם בגלל צמיגים המנופחים לא במידה הדרושה.
נסיעה עם גלגל שלחץ האוויר בו לא תקין מסוכנת, מאחר והאחיזה על הכביש פחות טובה כאשר הצמיג לא מנופח. בנוסף נסיעה ללא לחץ אוויר תקין גורמת לצריכת דלק גבוהה וכתוצאה מכך נוצר יותר זיהום אוויר, אומנם לא מדובר על כמויות גדולות של דלק, אך לטווח ארוך זה מצטבר וגורם לנזק.
סיבה נוספת למלא אוויר בזמן היא שלצמיג שמלא עם לחץ אוויר תקין יש אורך חיים יותר גבוה ושחיקה פחותה.
קראתי מאמר שמדבר על כך, והיה בו נתון מענין מאד, 50% מהנשים שנשאלו ענו כי הן אינן יודעות איך למלא אוויר בגלגל…
אז הכנתי מדריך מקוצר לכל מה שקשור למילוי אוויר בגלגל
כל כמה זמן יש לבצע את הפעולה? ההמלצה היא לפחות אחת לחודש למלא אוויר בצמיגים.
אופן הפעולה:
- סעי לתחנת דלק או פנצ’ריה (בפנצ’ריה זה יותר מדוייק).
- גדי למכונה של מילוי האוויר ומכוונים אותה למידת הלחץ הדרוש.
- אם לאינך יודעת את מידת הלחץ של הצמיגים הדרושה ראי למטה כיצד לבדוק.
- לכל גלגל יש פקק שמכסה את השסתום, פתחי את הפקק.
- חברי את הצינור לשסתום, המכונה תבדוק את לחץ האוויר ובהתאם תתחיל לפעול ולמלא את האוויר עד שיגיע למידת הלחץ הרצויה.
- כאשר המכונה מצפצפת, יש לנתק, לכסות עם הפקק ולעבור לגלגל הבא.
- כדי לא להתלכלך כדאי מאד להשתמש בכפפות, אני מחזיקה תמיד מגבונים לחים וקרן ידיים ברכב כדי לא להשאר עם ידיים שחורות אחרי המילוי.
איך תדעי באיזה לחץ אוויר צריך לנפח את הצמיגים? כלומר, על איזה מספר ללחוץ במכונה
בכל רכב אמור להיות מדבקה עם הפרטים כפי שיצרן הרכב ממליץ, המדבקה יכולה בפתח של מילוי הדלק, במשקוף דלת הנהג, בתוך מכסה המנוע או בתא המטען של הרכב.
- לפעמים יש במדבקה כמה אופציות לפי הגודל של הצמיג, את הגודל של הצמיג ניתן לראות על הצמיג וגם ברשיון הרכב.
- אם את רוצה למלא אוויר בצמיג אחרי נסיעה ארוכה יש למלא 2 או 3 יותר ממה שרשום בהמלצות. אם נסעתן עד למקום המילוי פחות מ 2 ק”מ אפשר למלא בדיוק לפי ההוראות.
ולסיום סיפור מוזר שקשור למילוי אוויר וסרטון מפחיד
אישה שמלאה אוויר בגלגל ופתאום נכנס גנב לרכב ופשוט ברח, ומה בית המשפט פסק?
ככה נראה גלגל שממלאים אותו יותר מידי והוא מתפוצץ. (לצפות משניה 45 בסרטון)